CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

---^____^---

Daisypath Happy Birthday tickers

My Lovely Ning

PitaPata Cat tickers

Saturday, March 26, 2011

kursus perguruan

ni saya nak bagi amaran kepada lepasan SPM yang ingin melanjutkan pelajaran ke menara gading atau institut pengajian tinggi...

masa isi borang tu, pilih la kos yang sesuai dengan minat dan jantina anda...

contohnya, jurutera bidang engineering.... x sesuai la untuk perempuan.... masa kerja sampai lewat malam.... sanggup ke nak tinggal laki ngan anak2 kat rumah dengan orang gaji je? semua orang dah tdo baru nak balik.... memang la gaji mewah... tapi korang pikir la risikonye....

at the end nanti, bile dah praktikal final sem barulah rase mase sebenar mcm bekerja nanti....

 tup-tup belum grad pun lagi, dah buat keputusan nak ambil kursus perguruan lepasan ijazah (KPLI)!!!

aku pantang betul la dengan golongan macam ni.... kenapa dr awal2 x nk mintak je program PPC (program pelajar cemerlang) dan PISMP????

 sbb pikir ape la sgt kerjaya guru kan???

dah tu apahal at the end bile dah rase susah ngan kerjaya yg korang minat tu tetibe nk jadi cikgu?

 korang bukan minat pun.... terpaksa la kan? sbb jadi cikgu senang la pada pikiran korang????

pada pandangan mata kasar semua kate kerja cikgu ni senang kan? jgn tuduh serbarangan ok! nanti bebila aku free aku share experience aku... aku ni guru pelatih lagi... program PISMP yang belajar 5 tahun stgh nk jadi cikgu dan sekarang berada di tahun akhir..... insyaallah tahun ni tamat pengajian dan akn bergelar guru pada awal tahun hadapan!

0 comments: